قانون اساسی اسلام واقعی ، اسلام رحمانی » : « قانون اساسی تشیع علوی و تسنن نبوی »« اصل پنجم : حکمت
🌲🌻🌲🌻🌲
« قانون اساسی اسلام واقعی ، اسلام رحمانی » :
« قانون اساسی تشیع علوی و تسنن نبوی »
« اصل پنجم : حکمت شناسی : فدارلیزم الاهی و اسلامی ، تشکیل شورای راهبری ( شورای نقبا 12 نفره ) : ساختار سازمانی مشابه در سطح کشور ، همه استان ها ، شهر ها ، روستا ها جهت تقسیم مساوی نعمات ، برکات ، قدرت و ثروت ( الگو برای تمام کشور های اسلامی و جهان )
- توضیحات ( 5 ) :
- - پیامبر رحمت و حکمت و معرفت ص می فرماید : حکمت گمشده مؤمن است .
- - اخیرا ً برخی از فلاسفه و روشنفکران و اندیشمندان گفته اند که پیامبر حکومت نداشته است . برخی نیز گفته اند که حکومتداری پیامبر متعلق به 1400 سال پیش بوده و هیچ کاربردی در قرن بیستم و بیست و یکم میلادی نداشته و ندارد !
- - برخی نیز گفته اند از غار حرا چگونه می توان برای یک جامعه مدرن و پست مدرن در قرن بیست و یکم نسخه مدیریت پیچید ! اینها همه سخنانی سخیف و صد در صد نادرست است . و از دهان کسانی در می آید که نه مدیریت پیشرفته قرن بیستم و بیست و یکم را می شناسند و نه مدیریت الاهی و اسلامی در قرآن مجید و مجد آفرین را .
- - قرآن حکیم می فرماید : « خداوند یگانه دینش را ظاهر می کند اگر چه مشرکان اکراه داشته باشند .
- - حکمت به معنای حکومتداری حکیمانه و مدیریت خردمندانه بر اساس خرد جمعی و مشارکت و پیشنهاددهی همگانی و فراگیر مردم می باشد . خصوصا ً پیشنهاددهی گروه های دانایی و معرفت ( عرافه ها ، گروه های ده دهی ) که به طور داوطلبانه مردم تشکیل می شوند .
- - حکومتداری حکیمانه با هر گونه زور ، فشار و دستور بر مردم ( فردی ، گروهی ، حزبی ، جناحی ، قومی ، دینی ، مذهبی ، مسلکی ، جنسیتی ، سرمایه داری ، کمونیستی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مخالف است .
- - حکومتداری حکیمانه مدیریتی است مبتنی بر معروف شناسی و منکر شناسی آزاد . مغزهای مردم باید آزاد باشد با هم همفکری و هم اندیشی کنند و فکر های نو و پیشنهادها و موعظه های خلاق و نو بیافرینند .
- - حکومتداری حکیمانه و مدیریت خردمندانه اسلام واقعی بر اساس « حمد : تشکر و قدردانی از کار نیک ، فکر نیک ، پیشنهاد نیک » استوار است و بدین روش سریع ترین رشد و پیشرفت و توسعه را در همه زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی به ویژه روش ها و شیوه های مدیریت عالی پدید می آورد .
- - مدیریت الاهی و اسلامی و حکومتداری حکیمانه بر اساس علم و حکمت استوار است . این علم و دانش است که به شناخت برتر + ایمان قلبی + عمل صالح ( عمل شایسته و بی عیب و نقص ) در همه زمینه ها دست می یابد و در نهایت حکمت پدید می آید .
- - قرآن کریم در آیات متعدد می فرماید : خداوند یگانه به همه پیامبران علم و حکمت داده است ، بلا استثناء .
ساختار حکومتداری حکیمانه « حکمت » شامل اجزاء زیر است :
- رهبر ( امام ، خلیفه ، ولایت ) مستقیماً توسط مردم انتخاب می شود . رهبر باید کسی باشد که همچون پیامبران و امامان الاهی به قسط : مساوات و اخوت اعتقاد قلبی راسخ داشته و در عمل به اقامه قسط ( توسط مردم و برای مردم ) اقدام نماید . هر رهبر یا مدیری که قسط را زیر پا بگذارد خود به خود از امامت ، ولایت ، رهبری و خلافت عزل شده و صلاحیت و مشروعیت و مقبولیت رهبری ندارد . و مردم نباید از وی اطاعت و پیروی کنند .
- شورای راهبری ( شورای نقبا ، شورای 12 نفره ) : این شورا متشکل از 12 نفر نمایندگان برگزیده مردم می باشد که مستقیما ً توسط مردم انتخاب می شوند و بر شیوه مدیریت به ویژه نظام مشارکت و پیشنهاددهی همگانی و فراگیر مردم نظارت می کنند . مشابه چنین شورایی در تمامی سطوح : کشور ، استان ، شهرستان و روستا ، وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای کشور و لشگری تشکیل می گردد . این شورا به هیچ عنوان در کارهای اجرایی و قضایی و مقننه دخالت نمی نماید .
- شورای همیاری و مشارکت و کیفیت طلبی و بهره وری ( دوایر حسبه ) : این شورای ده نفره وظیفه بررسی پیشنهادهای کارکنان و مردم را دارد و پس از بررسی های لازمه ( فنی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، نظامی و غیره ) پیشنهادهای مفید و ارزشمند را تایید و جهت تصویب نهایی به همراه مدارک و مستندات مربوطه به شورای راهبری ( نقبای ) مربوطه ارسال می نماید .
- واحد کارشناسی ( فنی ، اقتصادی و اجتماعی ) شامل کارشناسان مجرب و داوطلب در رشته های گوناگون می باشد . هیچ پیشنهادی را نمی توان بدون کارشناسی ذیربط تایید و تصویب نمود . پیشنهادهای بزرگ را حداقل سه کارشناس با تجربه رسمی در همان رشته به طور مجزا باید کارشناسی کنند .
- تشکیل گروه های دانایی و معرفت ( گروه های کیفیت و بهره وری ) : این گروه ها به طور داوطلبانه از سه تا ده نفر کارکنان تشکیل می شود تا اقدام به ارائه پیشنهادهای گروهی مفید و کاربردی نمایند .
- به پیشنهادهای فردی و گروهی مفید ، کاربردی برای سازمان ، مردم و جامعه ، بر اساس اساسنامه و آیین نامه یکنواخت و یکسان برای همه ، پاداش پرداخت می شود .
+ نوشته شده در شانزدهم تیر ۱۴۰۴ ساعت توسط فریور باتمانقلیچ
|