قسط یا سقوط ؟ ( 24 ) - چرا عیسا ( ع ) همه حواریون را برادر دانسته و به صراحت مخالفت خود را با ادعای
قسط یا سقوط ؟ ( 24 )
کتاب علمی – تحقیقاتی چرا روحانیت ضد قرآن و حکمت عمل کرده است ؟ چرا روحانیت ادیان صلاحیت حکومتداری و مشروعیت دینداری ندارد ؟
چرا عیسا ( ع ) همه حواریون را برادر دانسته و به صراحت مخالفت خود را با ادعای رهبری ، پیشوایی و برتری روحانی حواریون بیان می کند ؟
(( در متی 8 / 6 تایید می کند که پدر شما ( خداوند ) احتیاجات شما را پیش از آن که از او بخواهید می داند . تکرار دعاها موجب جلب نظر او نخواهد شد . مانند بت پرستان وردهای بی معنی را تکرار نکنید ... در متی 11 – 7 / 23 عیسی به صراحت مخالفت خود را با ادعای رهبری ، پیشوایی و برتری روحانی حواریون بیان می کند ، که هیچ یک از آنان نباید استاد ( ربی ) یا پدر نامیده شوند و همه با هم برادرند . ( بر خلاف ادعای پاولوس که خود را رهبر و پدر مؤمنین می خواند و از آنها انتظار اطاعت دارد ) . و این کاملاً خلاف ادعای کلیسا است که به اتکاء اعتبار حواریون خود را رهبر و پیشوا و پدر روحانی مؤمنین می خوانند . در متی 12 – 5 / 16 آشکارا مردم را از تعالیم روحانیون بر حذر می دارد . در انجیل حتی از زبان یحیی تعمیدگر روحانیون و ملایان یهودی مارهای زهر آگین و خطرناک نامیده می شوند متی 7 / 3 .
در مجمع مسیحیان هیچ کس رهبر و رب و برتر از دیگران نیست . این جامعه چون بدنی است که عیسی سر آن است و همه مؤمنین اعضا و اجزاء برابر آن ند . در سراسر اناجیل کوچک ترین اشاره ای به لزوم روحانیت نیست و بر عکس در همین مختصری که از شرح حال عیسی بیان شده است به روشنی عدم وجوب یک طبقه واسطه و متولی مسلم می گردد ( ص 410 – 411 ) و همچنین می فرماید " فقها و روحانیون یهود کورانی هستند که راهنمای کوران دیگرند و بالاخره هر دو به چاه خواهند افتاد " 14 / 15 .
عیسی در سراسر اناجیل ملاها و کاهنان یهودی را ، که مترصد و مراقب اجرای دقیق شعائر و دستورات شریعت ند ، شماتت می نماید و آنان را ملعون و ریاکار و کور و نادان می نامد و این نشانه عدم اعتنای او به تعلیمات آنان است . او صریحاً به شاگردان خود دستور می دهد از تعلیمات این ملایان پرهیز کنند 12 / 16 )) ( کتاب تحقیقی در دین مسیح ، جلال الدین آشتیانی – ص 365 ، نشر نگارش ، چاپ نخست ، چاپخانه گوته ، تاریخ انتشار زمستان 1368 ) .