تشکیل دستوری گروه های کیفیت و بهره وری
تشکیل گروههای گروه های کیفیت و بهره وری (Quality Circles: QC) یکی از اجزای مهم نظام پیشنهادات، تفکر کایزن (بهبود مستمر) و مدیریت کیفیت جامع (TQM) بوده و از شناخته شدهترین روشها برای بهبود کیفیت و بهره وری فرآیندهای تولیدی و خدماتی در سازمانها میباشد. در تشکیل این گروهها که به نامهای دیگری همچون گروههای بهبود مستمر ، گروههای کیفیت و بهره وری و گروههای بهپویی نیز شناخته میشوند بعضا یک اصل مهم فراموش میشود و آن اینکه تشکیل دستوری و فرمایشی این گونه گروهها هیچ ثمره و نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت. داستان زیر به زیبایی نشان میدهد که چگونه تشکیل دستوری گروه های کیفیت و بهره وری بوسیله مدیران مستبد نتیجه ای در پی نخواهد داشت:
بر روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید