نظام پیشنهادها در شرکت وال مارت

تيم گمبار (Tim Gebauer) مدير بخش انبار فروشگاه های زنجیره ای وال مارت (Wal Mart) در شهر ميسون مي گويد:

   « برايم بسيار جالب است كه هر وقت بهترين پيشنهاد و بهترين راه حل را مي خواهم غالباً كاركناني كه با آن مشكل در حال دست و پنجه نرم كردن هستند، بهترين پاسخ ها را به من مي دهند. كاركناني كه بطور مستمر و در طول 362 روز از 365 روز سال انبار وال مارت را پويا نگه مي دارند. »

  • مدير شركت مي گويد: وقتي مي بينم كه كاركنان همپاي من در حال راه رفتن هستند احساس خوبي به من دست مي دهد.
  • من لذت مي برم وقتي كه مي بينم كه كاركنان خودشان سؤال و مشكل را مطرح مي كنند و خودشان به آن پاسخ مي دهند
  • من اعتقاد دارم كه 20 كارمند من به اندازه 100 كارمند ساير شركتها مغز براي فكر كردن دارند. 
  • هر وقت مشكلي پيش آيد كاركنان را فرا مي خوانم، مشكل را برايشان بازگو مي كنم و از آنها مي خواهم پيشنهاد بدهند تا مشكل زودتر حل شود.
  •  در پايان هر ماه مديران وال مارت در انتظار توليد جديدي هستند كه برگرفته از دانش و پيشنهاد خودشان مي باشد.
  •  در شركت وال مارت هر كارمند ياد گرفته است كه چگونه با مشكل دست و پنجه نرم كند و كاركنان لذت مي برند وقتي ببينند كه بخش عظيمي از فكرشان عملياتي شده است و مورد استفاده قرار مي گيرد.

 برگرفته از پاورپینت "نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها در يك بررسي تطبيقي "، دکتر کرد رستمی