اسلام واقعی : معجزه ایمان شناسی ، معجزه عمل صالح شناسی

 

 

 

به نام حق تعالا

که اسم و علامتش بخشندگی است و مهربانی

 

                   - اسلام واقعی : معجزه ایمان شناسی ، معجزه عمل صالح شناسی

 

                   - تاثیرات عظیم شناخت شناسی ، ایمان شناسی ، عمل صالح شناسی بر اصلاح امور مردم و هدایت همگانی جهت ساختن جهانی سلامت و عاری از ظلم و ستم و جنگ و خونریزی :

 

1)                ایمان در قرآن دانا و حکیم زائیده عقل و معرفت و شناخت است .

2)                – با تفکر و تدبر و تعقل است که ایمان واقعی پدید می آید . ایمان در سایر ادیان همچون مسیحیت ( دین انحرافی موجود ) و یهودیت ( دین انحرافی موجود ) و غیره ، زائیده تلقین می باشد . تلقین های روحانیون اولیه و انحرافات ایجاد شده در کتاب های آسمانی و القائات کشیش ها و خاخام ها .

3)                – در قرآن علیم از دو نوع ایمان نام برده شده است . " ایمان قلبی " و ایمان لسانی ( زبانی ) . ایمان قلبی نتیجه تفکر و تعقل و شناخت و معرفت است . هر چه انسان تحقیق و تفقه علمی بیشتری کند به شناخت واقعی تری دست می یابد . اما ایمان لسانی چیزی است که مردم از زبان این و آن می شنوند و در آن تفکر و تدبر و تعقل نمی کنند . همین امر موجب می شود باورهایی در مغز انسان انباشت شود که با واقعیت  و علم و دانش انطباق ندارند . این امر موجب پدید آمدن ایمان زبانی می گردد که در وارد بسیار موجب انحراف انسان می گردد . این گونه است که بشریت به انحراف کشانیده شده است . . قرآن دانا و حکیم می فرماید : ایمان لسانی به کفر منتهی می شود . کفر به معنای انحراف از حق است و موجب حق پوشی ، حق گریزی ، حق ستیزی می گردد . کفر ضد حق است . کفر ضد علم و دانش است .

4)                قرآن حکیم بشریت را به ایجاد " نظام مدیریت مبتنی بر شناخت ، ایمان و عمل صالح فراگیر " دعوت می نماید . اسلام واقعی دین شناخت و معرفت و ایمان قلبی است .

5)                – اسلام شناسی قرآنی – علمی – کاربردی از همه انسان ها دعوت می نماید در همه امور و زمینه ها به تحقیق و تفقه بپردازند . استمرار در تحقیق و تفقه علمی انسان را به تبلور شناخت و ایمان می رساند . تداوم تحقیق موجب افزودن ایمان آگاهانه می گردد . تبلور ایمان موجب عمل صالح می شود . هیچ ایمانی نیست که به عمل صالح تبدیل نشود .

6)                – قانون اساسی شناخت ، ایمان و عمل صالح قطعاً بشریت را به راه راست هدایت می نماید . راه راستی که اساس آن علم و دانش و معرفت عینی است . خداوند یگانه عقل مطلق است علیم است ، حکیم است و بشر را به سوی خود یعنی کسب علم و دانش و معرفت و آگاهی دعوت می کند .

7)                مسلمانان ، چه شیعه و چه سنی ، هنوز نتوانسته اند جوامع خود را بر اساس قانون اساسی شناخت علمی ، ایمان قلبی و عمل صالح ( عمل شایسته و بدون عیب و نقص ) بسازند . به همین دلیل است که جوامع ایشان رشد و پیشرفت علمی نداشته و اسیر خرافات بسیار و افکار منجمدداعش گونه و مخرب گردیده اند .

8)                -  خداوند دانا و حکیم در قرآن مجید و مجدآفرین « ایمان و عمل صالح » را شاه کلید موفقیت و پیروزی و فلاح و رستگاری معرفی فرموده است ، « قد افلح المومنون » ( سوره مومنون / آیه یک ) : ( قطعاً مومنان ، اهل تفکر ، تعقل ، شناخت ، علم ، دانش ، معرفت و ایمان ، به نجات و رستگاری و موفقیت و پیروزی دست یافته اند ) .

9)       - پیامبر خدا ( ص ) در صدر اسلام کوشید تا اسلام واقعی را بر این اساس پایه گذاری نماید و جامعه اسلامی اولیه را در مدینه منوره ( شهر طیبه ) بسازد که در این امر نیز صد در صد موفق گردید . این گونه بود که جامعه اسلامی اولیه ، برون آمده از دل شرک و بت پرستی و جاهلیت ، شکل گرفت و فرمول الاهی « ایمان گروهی و عمل صالح گروهی » اثربخشی خود را آشکار ساخت و با معرفی شناخت و معرفت واقعی و علم و دانش و ایمان راستین مبتنی بر آنها  ، از ایشان مومنان واقعی ساخت و ایشان با عمل صالح گروهی ، موفق به کسب پیروزی های پی در پی و بسیار در همه زمینه ها ( اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی ، نظامی ، آموزشی ، پرورشی ، بهداشت و درمان و غیره ) گردیدند .

10)                    - اما افسوس که مسلمانان قدر آموزش ربانی پیامبر اکرم ( ص ) را ندانستند و این نعمت بزرگ الاهی یعنی « ایمان گروهی و عمل صالح گروهی » را تداوم نبخشیده و از کف دادند لذا از راه راست منحرف گشتند . امروز نیز اگر مسلمانان بخواهند در همه عرصه های داخلی و جهانی به موفقیت های بزرگ دست یابند باید اول به شناخت صحیح« ایمان گروهی و عمل صالح گروهی » نائل آیند .

پیشنهادهای عملی و کاربردی :

 بر اساس قانون اساسی قرآن حکیم : شناخت ، ایمان قلبی ، عمل صالح

 

 

1-                 ضروری است نظام مدیریت با کیفیت از طریق تشکیل گروه های دانایی و معرفت ( عرافه ها ، امت های دعوت کننده به خیر ، گروه های کیفیت و بهره وری ) در راس برنامه های دولت و نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و در همه وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادها و شرکت های دولتی و نیمه دولتی و عمومی به اجرا در آید تا از فکر خلاق و گروهی کارکنان عالی ترین بهره برداری انجام شود . در این صورت موفقیت های شگرف و غیر قابل تصور اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور پدید آمده و در مدتی  کوتاه تحولات اساسی همچون کشور های ژاپن ، کره ، سنگاپور و چین در همه سطوح کشور ایجاد می گردد . لازم به ذکر است که با ایجاد انگیزه و پاداش دهی مناسب و متناسب به پیشنهادهای گروهی ، بر مبنای اساسنامه و آیین نامه مربوطه ( حدود یک درصد ) ، شتاب این حرکت دوچندان گردیده و مسائل و مشکلات موجود سازمان ها و کشور با سرعت فوق العاده سریع حل خواهند شد و وضعیت اسفبار جامعه تغییر یافته و تعداد بسیار زیاد پرونده های قضایی ( 15 میلیون پرونده ) نیز با شتاب کاهش یافته به 15 هزار تنزل می یابد . 

2-                 اجرای نظام مدیریت با کیفیت در وزارتخانه های آموزش و پرورش و آموزش عالی در اولویت قرار گیرد و گروههای دانایی و معرفت ( عرافه ها ، امت های دعوت کننده به خیر ، گروه های کیفیت و بهره وری ) به صورت داوطلبانه از دانش آموزان و دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه تشکیل و به پیشنهادهای گروهی ایشان جهت حل مسائل و مشکلات موجود کشور پاداش مناسب و متناسب تعلق گیرد . بدین ترتیب به جای تشکیل مجلس نمایشی دانش آموزی و انجام فعالیت های بی نتیجه ، از فکر خلاق و گنجینه های مغزهای تمامی دانش آموزان و دانشجویان و طلاب ( دفائن العقول نهج البلاغه / خطبه یک ) بهره برداری عالی می شود .

با توجه به اهمیت بسیار زیاد نظام مدیریت الاهی و کاربرد آن در تمام طول عمر ، لازم است درس های « ایمان گروهی و عمل صالح گروهی » و راهکار اجرایی آن ، نظام مدیریت با کیفیت و تشکیل گروه های دانایی و معرفت ( عرافه ها ، امت های دعوت کننده به خیر ، گروه های کیفیت و بهره وری ) در درس های دبستان ، دبیرستان و دانشگاه و حوزه های علمیه گنجانیده و تدریس شده ، و عملاً  به کار گرفته شود .   

 

 فریور باتمانقلیچ -

محقق و نویسنده و مشاور عالی مدیریت پیشرفته و مدیریت الاهی ( اسلامی )

معجزه اقتصاد احد در صدر اسلام  : زیربنا قسط –  قسمت دوم -

 

 

 

 

معجزه اقتصاد احد  : زیربنا قسط –  قسمت دوم

ü                     - معجزه اقتصاد احد در صدر اسلام ، معجزه قسط ، مساوات و اخوت ،

ü                     - معجزه گروه های دانایی و معرفت ( عرافه ها ) تشکیل شده از عموم مردم توسط پیامبر رحمت و حکمت محمد ( ص ) ،

ü                     - معجزه امت های دعوت کننده به خیر و خوبی ها در قرآن دانا و حکیم ،

 

به نام خداوند جان و خرد

کز این برتر اندیشه بر نگذرد

اولین چیزی که روحانیون فریبکار ، دغلکاران پول پرست ، شرک آلود و شیطان پرست در ذهن مردم ساختند این ذهنیت بود که قسط ، مساوات و اخوت ( برابری و برادری همگانی ) ایده کمونیستی است و امکان اجرا ندارد ! ! ! اسلام دینی است بین سرمایه داری و سوسیالیسم ! نه سرمایه داری است و نه کمونیزم ! در حالی که قرآن دانا و حکیم می فرماید تمام پیامبران الاهی برای اقامه قسط ، مساوات و اخوت آمده اند و ایشان این را نیک می دانستند و هزاران بار آیات قسط را برای مردم خوانده بودند .

برای آن که اقتصاد احد ( یگانه ، نمونه ، پیشرفته ، عالی و برتر ) را بشناسیم باید تاریخ صدر اسلام و عملکرد حضرت رسول اکرم ( ص ) را در اجرا و در عمل جهت تحقق اسلام واقعی دقیقاً مورد مطالعه قرار داده و در مورد یکایک رفتارهای ایشان تفکر ، تدبر ، تحقیق و تفقه نموده و فلسفه هر کار ایشان را کشف نماییم . در این راستا سوالات زیر مطرح می گردد :

 

  •  

1)          - چرا حضرت خدیجه ( سلام الله علیها ) پس از ازدواج با محمد پیامبر رحمت و حکمت ( ص ) تمام ثروتش را در اختیار رسول الله نهاد تا در بین مسلمانان توزیع شود ؟ چرا پیامبر همه ثروت حضرت خدیجه را در بین مسلمانان فقیر و مستضعف توزیع نمود ؟ آیا دین اسلام واقعی به معنای توزیع تمامی ثروت ها در بین مردم و ایجاد کار برای همه و از بین بردن تبعیض ها و اختلاف طبقاتی در جامعه  نمی باشد ؟

  •  

2)          - آیا این امر یک موضوع بسیار مهم نیست که حوزه های علمیه و دانشگاه های جهان اسلام ( چه شیعه و چه اهل سنت ) باید در مورد آن به تحقیقات کامل بپردازند تا فلسفه قسط و توزیع ثروت ها در بین مردم کشف شود ؟ و مسلمانان بدانند که چرا همه ثروت ها باید در راه خدا توزیع شود ؟ چرا انباشت ثروت در دستان هر کس که باشد حتا پیامبران خدا یا فرزندان ایشان ، انحراف از اصل اسلام واقعی است  ، انحراف از قسط : مساوات و اخوت است ؟ انحراف از هدف خداوند جهت ساختن جامعه عاری از شرک ، شر و شیطنت است . انحراف از اهداف همه پیامبران الاهی است .  آیا انباشت کنز موجب ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه و دور شدن دل های مردم از یکدیگر و ورود شیطان به دل های مومنان صلح طلب و سلامت خواه برای همه مردم جهان ، یعنی مسلمانان واقعی ، نمی شود ؟

  •  

3)           - چرا حضرت علی ( ع ) ، که مورد قبول همه مسلمانان جهان با هر مذهب و مسلک می باشد ، چه شیعه و چه سنی ، علاوه بر همه فداکاری ها که در جنگ ها برای اسلام کرد ، اقدام به انواع وقف نمود ؟ برای مثال وقف قریب به یکصد حلقه چاه و چشمه که به دست خود در سرزمین های خشک و سوزان حجاز حفر کرد و همه را در راه خدا وقف نمود ؟

  •  

4)           - چرا حضرت علی ( ع ) ، که مورد قبول همه مسلمانان جهان می باشد اقدام به ساخت مساجد متعدد و وقف آنها نمود ؟ آیا تاریخ صدر اسلام گواه این امر نمی باشد ؟

  •  

5)           - چرا حضرت علی ( ع ) ، که مورد قبول همه مسلمانان جهان می باشد به دست خویش اقدام به ایجاد نخلستان های بزرگ کرده و همه را برای مردم وقف نمود ؟ و در آن زمانی که پیامبر خدا زمینی را که از انفال بود بین مسلمانان تقسیم کرد ، علی ( ع ) سهم خود را وقف کرد و در آن قناتی حفر نمود که سرانجام آب آن همچون گردن شتر فواره می زد و امام ( ع ) آنجا را « ینبع » نامید و فرمود : این آب وقف است بر زائرین خانه ی خدا و رهگذرانی که از اینجا می گذرند و هیچ کس حق فروش و یا بخشش آن را ندارد و فرزندانم هرگز از این ارث نمی برند و چنانچه کسی بعد از من آن را بفروشد و یا ببخشد پس به لعنت خدا ، فرشتگان و همه ی مردم گرفتار شود و خدا هیچ عمل نیکی را از او نپذیرد .

  •  

6)           - و باز یک سوال مهم دیگر ، آیا زنی را در جهان و تاریخ چند هزار ساله بشر می شناسید که همچون حضرت خدیجه ( سلام الله علیها ) عمل کرده و تمامی ثروت خود را در راه اعتقاد خویش و سعادت و نجات بشریت خرج کرده و خود در فقر و گرسنگی وفات یافته باشد ؟ آیا خدیجه فلسفه اسلام واقعی را نمی شناخت ؟ ! و تمام سختی های شعب ابوطالب را بی دلیل تحمل نمود ؟ !

  •  

7)           - آیا خدیجه پیش از اسلام  زنی بازرگان و دارا نبود که تاریخ می گوید به اِمرأةالقریش ( یعنی شاهزاده خانم قریش ) شهرت داشت و تمام بزرگان قریش خواستار ازدواج با وی بودند ؟ و اما وی دست رد بر سینه همه آنها زد . آیا تاریخ نمی گوید که در شهر مکه کسی ثروتمندتر از خدیجه نبود و وی در هر سو و ناحیه ، غلامان ، احشام و اغنام فراوانی داشت و برخی گفته اند که بیش از 80 هزار شتر در مناطق مختلف برای تجارت داشت و در مناطق مختلفی چون مصر و حبشه تجارتخانه داشت و عده‌‌ای برای ایشان مشغول تجارت بودند ؟ پس چرا این زن ثروتمند پس از ازدواج با محمد تجارت را به کناری نهاد و تمام ثروتش را برای دین اسلام خرج کرده و در بین مردم توزیع نمود ؟ آیا تاجری در جهان  می شناسید که این چنین به اعتقاداتش وفادار باشد که همه ثروتش را بین مردم توزیع نموده و حتا یک سکه طلا برای روز مبادا ذخیره ننماید ؟ ؟ آیا خدیجه ( سلام الله علیها ) به تجارتی پرسود تر دست یافته بود که تجارت با مردم و کسب پول را رها ساخت ؟ ! مثلاً تجارت با خداوند و دستیابی به رحمت بی کران الاهی همچون همه پیامبران ! آیا فلسفه این رفتار آن حضرت باور داشتن به قسط ، مساوات و اخوت ( برابری و برادری همگانی ) یعنی هدف همه پیامبران الاهی نمی باشد ؟ اگر چنین نیست پس  چگونه می توان این فداکاری بزرگ و وفاداری به پیامبر رحمت و حکمت ( ص ) را باور نموده و توجیه کرد ؟ آیا فلسفه این رفتار بی مانند تا کنون کشف گردیده است ؟

  •  

8)          - آیا محمد پیامبر رحمت و حکمت ( ص ) همانند همه رهبران جهان پول و ثروت و قدرت را دوست می داشت ؟ تا بدین وسیله به حکومت بر مردم دست یابد ؟

  •  

9)           - آیا حضرت علی ( ع ) در مورد خدیجه نمی‌فرماید رسول خدا ( ص ) فرمودند : « أفضل نساء الجنة أربع : خدیجة بنت خویلد ، و فاطمة بنت محمد ، و مریم بنت عمران ، و آسیة بنت مزاحم امرأة فرعون » : « بهترین زنان بهشتی چهار نفرند:  « خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد و مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم همسر فرعون » ( صحیح البخاری ، ج 3 ، ص 1388 ) ؟

  •  

10)     - آیا قرآن دانا و حکیم قسم یاد نمی کند : « خداوند اقامه کنندگان قسط و قسط گستران را دوست دارد ( یزدان پاک مساوات طلبان را دوست دارد ) » ؟ آیا برابری خواهی و برادری جویی عشق ورزی به خداوند و همه مردم جهان نمی باشد ؟

  •  

11)    – آیا قرآن دانا و کریم نمی فرماید « قسط ستیزان ( منحرفان از قسط ، مساوات و اخوت ) هیزم آتش جهنم اند » ؟ ؟

 

  •  

12)    – چه کسانی پس از محمد پیامبر رحمت و حکمت ( ص ) اقامه کننده قسط ( برابری و برادری همگانی ) بوده و این سنت الاهی و هدف تمام پیامبران را به اجرا درآوردند ؟

  •  

13)    – چه کسانی پس از پیامبر رحمت و حکمت ( ص ) اقامه کننده قسط ، برابری و برادری همگانی نبوده و این قانون اساسی الاهی را زیرپا نهاده و به رأی خود عمل کردند و موجب انحراف دین از اسلام واقعی گردیده و هیزمی بزرگ برای آتش جنگ ها و کشت و کشتار مسلمانان و بشریت را در طول تاریخ اسلام فراهم کردند ؟

  •  

14)    – آیا ابوبکر ، عمر ، عثمان و سایر خلفای عرب ، بنی امیه ، بنی عباس و غیره تمام ثروت های شان را در بین مسلمانان تقسیم نمودند ؟

  •  

15)    – آیا قسط به معنی مساوات و آزادی بیان در بین مسلمانان نبوده و یک عرب بادیه نشین در مقابل پیامبر خدا و خلیفه مسلمانان نمی توانسته است با آزادی کامل از عملکرد آنها انتقاد نموده و نظر خویش را بیان دارد ؟

  •  

16)    - آیا امروز در هیچیک از کشورهای به اصطلاح اسلامی مردم          ( افراد ، گروه ها ، احزاب ، روزنامه ها ) حق دارند از رهبران و مدیران جامعه انتقاد نموده و اقامه قسط  و توسعه قسط ، مساوات و اخوت را طلب نمایند ؟ آیا امروز دفاع از قسط گستران ( کسانی که خداوند دوست شان دارد ) در جوامع اسلامی جرم نیست ؟ آیا امروز انتقاد از قسط ستیزان ( منحرفان از قسط ، کسانی که هیزم آتش جهنم و برپا کننده جنگ ها می باشند ) در جوامع اسلامی جرم نیست ؟

  •  

17)    – آیا حضرت خدیجه ، به جهت انفاق اموال خود ،‌ مصداق کامل و بارز یک مسلمان واقعی در سوره بقره ( آیه شریفه 262 ) : « الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ثُمَّ لاَ يُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُواُ مَنًّا وَلاَ أَذًى لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ » نیست ؟ که می‌فرماید : « آنان دارایی‌های خویش را در راه خدا انفاق می‌کنند ، آنگاه از پی آنچه انفاق نموده‌اند ، نه منتی می‌گذارند و نه آزاری می رسانند ( اینان ) پاداش‌شان نزد پروردگارشان محفوظ است و آنان نه بیمی خواهند داشت و نه اندوهگین می‌شوند » ؟

  •  

18)    – آیا اسلام چیزی جز اقامه قسط و اجرای مساوات و اخوت ( برابری و برادری همگانی ) است ؟ ! ؟ آیا تمام روحانیونی که به جمع آوری مال و ثروت پرداخته اند از قسط ، یعنی از اسلام واقعی فاصله نگرفته و به سوی شرک ، بت پرستی ، پول پرستی و شیطان پرستی روی نیاورده اند ؟

  •  

19)    - آیا تمام رهبران و مدیران کشور و سایر کشورهای اسلامی ( از جمله عربستان سعودی و امارات ) و آقازاده های شان که به جمع آوری مال و ثروت پرداخته اند از قسط و مساوات و اخوت ، یعنی از اسلام واقعی دور نشده و به سوی شرک ، بت پرستی ، پول پرستی و شیطان پرستی روی نیاورده اند ؟

  •  

20)    -  آیا تمام رهبران و مدیران کشورهای غیر اسلامی ( از جمله امریکا ، اروپا ، روسیه و غیره ) و آقازاده های شان که به جمع آوری مال و ثروت پرداخته اند از قسط و مساوات و اخوت یعنی از اسلام واقعی دور نشده اند و به سوی شرک ، بت پرستی ، پول پرستی و شیطان پرستی روی نیاورده اند ؟ آیا قسط یک معیار جهانی برای سنجش سیاستمداران ، روحانیون ادیان گوناگون و رهبران جهان نمی باشد ؟

  •  

21)    – آیا  آموزش و پروش مجانی در سرتاسر کشور ، چه شهرها و چه روستاها ، همراه با غذای گرم برای همه فرزندان این ملت ، بدون توجه به شغل پدران ایشان مصداق قسط ، مساوات و اخوت ( برابری و برادری همگانی ) نمی باشد ؟ آیا مدرسه پولی بنیان گذار تبعیض و نابرابری در ذهن کودکان این کشور و ایجاد کننده همه عقده های روانی و اجتماعی ، جرم ها ، جنایت ها ، دزدی ها ، اختلاس های بزرگ نمی باشد ؟ آیا کشورهای اسکاندیناوی ( فنلاند ، نروژ ، سوئد و غیره ) که کوشیده اند کوچک ترین تبعیضی در بین دانش آموزان وجود نداشته باشد ، عین فرمایش قرآن دانا و کریم و اسلام واقعی عمل نکرده اند ؟

  •  

22)    – آیا تحصیلات دانشگاهی برای همه تا آنجایی که آحاد ملت بخواهند رشد و پیشرفت علمی و تحقیقاتی نمایند مصداق قسط ، مساوات و اخوت نمی باشد ؟ آیا پولی کردن دانشگاه ها در ضدیت کامل با سخن پیامبر رحمت و حکمت : « ز گهواره تا گور دانش بجوی » نمی باشد ؟ و همچنین به معنای مدرک عالی برای پولدارها و آقازاده های شان و پست های عالی مدیریتی در آینده برای ایشان نمی باشد ؟

  •  

23)    – آیا بیمه مجانی و همگانی ، بهداشت و درمان مجانی برای همه افراد ملت ، بدون توجه به کار و شغل ایشان ، مصداق قسط ، مساوات و اخوت نمی باشد ؟ آیا هیچ کشوری در جهان توانسته است به اجرای این مصداق قرآنی قسط نائل آید ؟ و مردم در کمال آسایش در آن کشور زندگی کنند ؟

 

  •  

24)    – آیا تامین کار و شغل مناسب و یا پرداخت حق بیکاری و زندگی به مردم مصداق  قسط ، مساوات و اخوت نمی باشد ؟

  •  

25)    – آیا تامین مسکن برای همگان نیز مصداق قسط ، مساوات و اخوت است ؟ و یا خانه های چندصد میلیارد تومانی برای رهبران و مدیران و زاغه نشینی برای ملت ؟ !  آیا جامعه کارتن خواب و گورخواب مصداق کامل قسط ستیزی مدیران و دور شدن ایشان از مساوات و اخوت در قرآن کریم و فراهم کردن آتش انقلاب بعدی ( هیزم آتش جهنم سوزان ! ! ) نمی باشد ؟

  •  

26)    – آیا تصویب قانون بازنشستگی یکسان در مجلس شورا و تبعیض قائل شدن برای رهبران و مدیران عالی ، که نتوانسته اند قسط را در چهل سال گذشته اقامه کنند ، خود ضد قسط ، مساوات و اخوت نبوده و به سخره گرفتن قانون اساسی کشور ، آیات شریفه قرآن دانا و حکیم و اهداف همه پیامبران الاهی نمی باشد ؟ ! ؟

  •  

27)    – آیا حقوق های نامساوی و نامتعارف برای شاغلان دولت و برداشتن حقوق های نجومی و امتیازات خاص و پاداش های غیرقابل تصور سالیانه  برای رهبران و مدیران عالی و مکتبی و انقلابی  ! ! مصداق قسط ستیزی و زیرپا گذاشتن آیات شریفه قرآن دانا و حکیم نمی باشد ؟ ! آیا در رنج و سختی زندگی کردن کارگران و دریافت نداشتن حقوق ماهیانه تا چندین ماه ، مصداق کامل قسط ستیزی ، نابرابری ، تبعیض آشکار و ضدیت با قرآن کریم نمی باشد ؟ 

  •  

28)    – آیا داشتن هفتاد کار و شغل برای یک مدیر عالی در سازمان ها و هیأت مدیره شرکت ها و نهادها ، که بابت هر کدام آنها پول های کلان دریافت می کند و چند میلیون جوان تحصیل کرده و جویای کار این مملکت که همه بیکار و سرگردان و یا آواره کشورهای بیگانه شده اند ، مصداق قسط ستیزی این مدیران نمی باشد ؟

  •  

29)    – آیا بخشیدن املاک نجومی به نورچشمی ها و مدیران عالی ضدیت با قانون اساسی قسط ، مساوات و اخوت همگانی نمی باشد ؟

  •  

30)    – آیا گرفتن مالیات از کارکنان در چهل سال گذشته ، قبل از آن که حقوق ماهیانه شان به دست شان برسد ، و مالیات گریزی دارندگان حساب های بانکی ( سرمایه های راکد ، سرمایه های سرگردان آقایان و آقازاده ها ! ! ! ) که چهل سال به صورت دزدی آشکار و نظام یافته دولت ها در روز روشن ، جیب ملت را از طریق عوامل شیطانی شرک ( طلا ، دلار ، افزایش قیمت مسکن ، دلالی و . . . ) خالی کرده اند مصداق انحراف از قسط و قسط ستیزی نمی باشد ؟

  •  

31)    – آیا فراهم کردن زمینه های اختلاس های کلان و هزار میلیاردی برای باندهای مافیایی در بانک ها ، قرض الحسنه ها ، و تعاونی های مسکن و برخورد مسامحه آمیز قوه قضائیه با آنها در دهه های گذشته مصداق قسط ستیزی رهبران و مدیران نمی باشد ؟ آیا کشورهای اسکاندیناوی که درب دادگاه های شان بسته است و به ندرت پرونده ای به آنها رجوع می شود به اسلام واقعی نزدیک تر نیستند تا برخی کشورهای اسلامی که دارای 15 میلیون پرونده قضایی می باشند ؟ ؟

  •  

32)    – و باز هم پرسش اساسی دیگر : کدامیک از شما رهبران و مدیران اسلامی همچون امامان راستین ، به وقف همت گماشته و نخلستانی را با دست خود کاشته و وقف مردم نموده و یا یک بیمارستانی ساخته و برای استفاده مستضعفان و محرمان وقف کرده اید ؟ کدام یک از شما کارخانه ای ساخته اید و وقف تولید با کیفیت برای مردم نموده اید ؟

  •  

رسول گرامی اسلام ( ص ) می فرماید : « امت من تا وقتی امر به معروف و نهی از منکر کند ، همواره در وضع خوبی قرار خواهد داشت ، اما همین که از این دو دست کشد ، همه برکات از او گرفته می شود ، گروهی به استثمار گروه دیگر خواهند پرداخت ، نه در زمین کسی به دادشان خواهد رسید و نه در آسمان » . امر به معروف یعنی پیروی از علم ، دانش ، معرفت ، شعور ، آگاهی ، تحقیق و تفقه علمی .

 

  •  

مدیر مومنان امام علی ( ع ) می فرماید : « خدا اول به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت ، به عنوان وظیفه ای که از جانب او مقرر گردیده ، چون می دانست که اگر به این وظیفه عمل شود ، به همه وظایف دیگر عمل خواهد شد ، چه سخت و چه آسان ، زیرا امر به معروف و نهی از منکر ، دعوت به اسلام ( اسلام واقعی ، اسلام  محمدی ) است ، جلوگیری از تجاوز و ستم است ، درگیری با متجاوز است ، تقسیم صحیح ثروت های عمومی است ، گرفتن حقوق مالی از آنهاست که باید بدهند و رساندن آنهاست به مصارفی که باید در آنها صرف شود . . . » .

 

  •  

ای ملت شریف ایران که چهل سال اموال و جان ها و دین شما را به یغما برده اند !

و ای مسلمانان جهان که دین شما را پس از محمد پیامبر رحمت و حکمت  ( ص ) از قسط ، مساوات و اخوت به انحراف کشانیده و جنگ ها و خونریزی ها به راه انداخته اند !

و ای بشریت مظلوم ، صلح طلب ، علم طلب و دانش جو !

آگاه و هوشیار باشید که جز با معرفت شناسی و معروف شناسی            ( معروف تبلور علم ، دانش ، دانایی ، شناخت و معرفت ) و منکر شناسی ( منکر هر عمل زشت ، ناپسند ، نادرست ، ضایع ، اسراف و تبذیر ) و حق طلبی ، حق گویی و آشکارسازی حق و معرفی قسط به عنوان برترین معروف و معرفت جهان نمی توانید به اسلام واقعی : یعنی سعادت و نیک بختی برای بشریت ، دست یابید .

و من الله التوفیق – فریور باتمانقلیچ  12 / 5 / 1397